ads2

ads3

Resep Nasi Lemak Bunga Telang

Nasi Lemak Bunga Telang ~Our Nasi Lemak Bunga Telang was the star dish of a prestigious culinary competition held in Dublin, Ireland, and the chef was none other than one of our very own fellow Malaysians! Nasi Lemak Kubis Bunga Biru Bunga Telang. Makanan terkenal di Malaysia ini kini ada versi keto dan berwarna biru! Memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar tentang Nasi Lemak Bunga Telang yang bisa sobat jadikan ide.

Nasi Lemak Bunga Telang HIDANGAN NASI LEMAK BUNGA TELANG PIKAT HATI JURI. Menjadi 'star' pada hari tersebut adalah hidangan Nasi Lemak Bunga Telang. Hidangan ini dapat memikat hati juri masakan kerana mempunyai keunikan rasa yang tersendiri. kamu bisa membuat Nasi Lemak Bunga Telang pakai 9 bahan 3 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Nasi Lemak Bunga Telang

  1. Selain itu juga tambahkan 35 kuntum bunga telang.
  2. Silahkan sobat siapkan 2 canting beras.
  3. Sediakan juga 1 gelas air panas.
  4. Anda Memerlukan 1/2 butir santan dr kelapa tua.
  5. Silahkan sobat siapkan 4 lembar daun pandan, simpulkan.
  6. Silahkan kamu siapkan 2 lbr daun jeruk (opsional, me : skip).
  7. Kamu siapin 3 ruas jari lengkuas, geprek.
  8. Anda membutuhkan 1 batang serai, geprek.
  9. Sediakan Secukupnya gula dan garam.

Hidangan yang dilengkapi dengan nasi berwarna biru, rendang ayam, kerabu dan disertakan dengan keropok lekor rangup ini. Nasi Lemak Bunga Telang, hidangan nasi lemak berwarna biru dilengkapi, rendang ayam, kerabu dan disertakan dengan keropok lekor rangup. - BERNAMA. Aktiviti memasak di kampung tarik pelancong. Resipi Nasi Lemak Bunga Telang rangkul emas, julang nama chef Malaysia di Ireland!

Langkah cara membuat Nasi Lemak Bunga Telang

  1. Cairkan bunga telang dengan air panas. Rendam beras dengan air bunga telang kurleb 1-2 jam..
  2. Rebus santan bersama daun pandan, lengkuas dan serai. Jika sudah mendidih, Masukkan beras tadi. Lalu masak sebentar hingga air meresap. Matikan kompor. Diamkan sebentar sembari mendidihkan air di kukusan.
  3. Kukus nasi hingga matang. Kurleb 30 menitan. Cek nasi jika sudah lembut artinya sudah tanak. Sajikan dengan telur dadar rawis, ikan goreng, sambal, kacang tanah goreng dan taburan bawang goreng..

Agaknya selain bagi warna yang cantik, ada tak khasiat bunga telang untuk kesihatan?" Bunga telang atau nama saintifiknya Clitoria ternatea L. merupakan sejenis tumbuhan daripada keluarga Fabaceae (Leguminosae) atau kekacang (pea). Di luar negara, ia juga dikenali dengan beberapa nama lain seperti butterfly-pea, blue. KUALA LUMPUR: "Alhamdullillah, emas buat Nasi Lemak Bunga Telang." Salam sayang semua 🥰 🥰 Harini Min nak share dengan korang, resepi Nasi Lemak Bunga Telang yang dimasak oleh Qasey Honey @Qaseyhoney 😍. Ternyata gampang banget bikinnya dan rasanya enak bgt, pokoknya TOP BGT deh 😄. Untuk takaran airnya tergantung dari beras nya ya.

Begitulah pembahasan Nasi Lemak Bunga Telang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga menandai halaman blog ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Nasi Lemak Bunga Telang.

LihatTutupKomentar

ads1

close