ads2

ads3

Tutorial memasak Udang Goreng Garlic Butter

Udang Goreng Garlic Butter ~Saya pernah menyediakan Udang Goreng Butter di SINI. Itupun setelah beberapa kali mencuba, akhirnya saya berjaya menyediakan Udang Goreng Butter sendiri. Saya memang sangat sangat menggemari Udang Goreng Butter. Memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar berkaitan dengan Udang Goreng Garlic Butter yang bisa kalian jadikan inspirasi.

Udang Goreng Garlic Butter Kalau tak buang, susah pulak nak makan, terutama untuk anak-anak yang masih kecil. Panaskan butter di pan lalu masukan udang goreng setengah matang, sisihkan Dengan butter yg sama bekas goreng udang tumis bawang putih yg susah dicincang, tambahkan kecap asin cicipi Masukan udang kedalam butter yg sudah dibumbui, masukan bawang utuh masak sampai matang RESEPI UDANG GORENG BUTTER CEREAL YANG MUDAH DAN SEDAP Ini antara menu yang dah berapa kali buat dah dalam bulan ni. anda bisa memasak Udang Goreng Garlic Butter menggunakan 6 bahan 3 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Udang Goreng Garlic Butter

  1. Anda perlu 250 gr udang.
  2. Anda perlu 3 siung bawang putih, cincang halus.
  3. Anda perlu 1/4 sdt lada bubuk.
  4. Silahkan sobat persiapkan 1 potong asam jeruk nipis/ lemon.
  5. Silahkan sobat siapkan 2 munjung sdm margarin/ butter.
  6. Sediakan juga Secukupnya garam.

Suami rajin beli udang besar-besar, so anak memang sukalah kalau udang tu di masak butter cereal atau oat. Udang digoreng crispy seperti ini memang sedap juga.olahan yang sederhana hanya menggunakan tepung gandum,garam dan tepung roti( tepung panir) lalu digoreng. Cuma untuk resepi udang goreng butter ni saya sertakan sekali cara untuk membuat sarang telur untuk dimakan bersama udang goreng butter. Dalam resepi ni saya menggoreng udang dengan serbuk kari supaya rasa sedikit berempah.

Step by step cara membuat Udang Goreng Garlic Butter

  1. Cuci bersih udang. Beri perasan jeruk nipis/lemon. Tambahkan lada bubuk, garam & bwg putih yg sdh dicincang. Diamkan di kulkas slm krg lbh 1 jam.
  2. Panaskan margarin/butter dlm teflon..
  3. Goreng udang hingga berwarna kecoklatan/ hingga matang. Sisa2 bwg putih di wadah jgn di buang ya. Goreng jg hgg warna kuning kecoklatan. Sajikan udang bersama saos favorit.

Udang boleh juga digoreng dengan bahan lain seperti serbuk kunyit, lada sulah, lada hitam, tepung gandum dan sebagainya. Lihat juga resep Garlic Butter Shrimp enak lainnya! Resepi Udang Goreng Butter - bila saya makan di restoran seafood saya pasti akan memesan makanan ini. sebab, saya sangat menggemari udang goreng butter. alhamdulillah anak-anak juga ikut menggemari masakan ini. tetapi sebenarnya yang paing menggemari adalah suami saya. saya pernah beberapa kali mencuba menyediakan udang goreng butter. itupun setelah beberapa kali mencuba, akhirnya saya berjaya. Kalau pergi dinner ada menu ini, kena cepat. Kalau tidak kita tak sempat rasa.

Begitulah pembahasan Udang Goreng Garlic Butter terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Udang Goreng Garlic Butter.

LihatTutupKomentar

ads1

close