ads2

ads3

Tutorial membuat Nasi Lemak Bunga Telang

Nasi Lemak Bunga Telang ~Read Customer Reviews & Find Best Sellers. Our Nasi Lemak Bunga Telang was the star dish of a prestigious culinary competition held in Dublin, Ireland, and the chef was none other than one of our very own fellow Malaysians! Nasi Lemak Kubis Bunga Biru Bunga Telang. Memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar tentang Nasi Lemak Bunga Telang yang bisa sobat jadikan inspirasi.

Nasi Lemak Bunga Telang Ia juga dihidangkan dengan ayam goreng lembut yang. HIDANGAN NASI LEMAK BUNGA TELANG PIKAT HATI JURI. Menjadi 'star' pada hari tersebut adalah hidangan Nasi Lemak Bunga Telang. kamu dapat memasak Nasi Lemak Bunga Telang memakai 12 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Nasi Lemak Bunga Telang

  1. Sobat juga memerlukan 800 gr Beras.
  2. Sobat juga memerlukan 45 kuntum bunga telang.
  3. Persiapkan 250 ml air panas.
  4. Silahkan kamu siapkan 1500 ml santan cair.
  5. Sediakan juga 3 sdt Garam.
  6. Kamu membutuhkan 4 lembar daun pandan.
  7. Kamu perlu 6 lembar daun jeruk.
  8. Silahkan sobat siapkan 3 batang Sereh.
  9. Anda Memerlukan 3 ruas jahe, geprek.
  10. Kamu siapin Lauk pendamping :.
  11. Anda butuh Kacang dan teri goreng.
  12. Silahkan sobat persiapkan Sambal goreng udang.

Hidangan ini dapat memikat hati juri masakan kerana mempunyai keunikan rasa yang tersendiri. Hidangan yang dilengkapi dengan nasi berwarna biru, rendang ayam, kerabu dan disertakan dengan keropok lekor rangup ini. Nasi Lemak Bunga Telang, hidangan nasi lemak berwarna biru dilengkapi, rendang ayam, kerabu dan disertakan dengan keropok lekor rangup. - BERNAMA. Aktiviti memasak di kampung tarik pelancong.

Langkah cara membuat Nasi Lemak Bunga Telang

  1. Rendam bunga telang dengan air panas hingga air berwarna biru pekat, angkat bunga nya. Dinginkan. Rendam beras dengan air bunga telang selama 2 jam..
  2. Rebus santan+sereh+daun pandan+daun jeruk+jahe+garam. Masak santan sambil terus diaduk2 hingga mendidih dan santan tidak pecah. Angkat sisihkan..
  3. Tiriskan beras yang sudah direndam. Masukkan beras kedalam santan lalu aduk-aduk hingga santan mengering dan nasi jadi setengah matang..
  4. Siapkan panci kukusan. Masukkan nasi tadi ke dalamnya dan kukus selama 30 menit hingga nasi matang. Matikan api. Nasi lemak siap disajikan bersama pelengkap lainnya..

Resipi Nasi Lemak Bunga Telang rangkul emas, julang nama chef Malaysia di Ireland! Agaknya selain bagi warna yang cantik, ada tak khasiat bunga telang untuk kesihatan?" Bunga telang atau nama saintifiknya Clitoria ternatea L. merupakan sejenis tumbuhan daripada keluarga Fabaceae (Leguminosae) atau kekacang (pea). Di luar negara, ia juga dikenali dengan beberapa nama lain seperti butterfly-pea, blue. KUALA LUMPUR: "Alhamdullillah, emas buat Nasi Lemak Bunga Telang." Salam sayang semua 🥰 🥰 Harini Min nak share dengan korang, resepi Nasi Lemak Bunga Telang yang dimasak oleh Qasey Honey @Qaseyhoney 😍. Ternyata gampang banget bikinnya dan rasanya enak bgt, pokoknya TOP BGT deh 😄.

Begitulah pembahasan Nasi Lemak Bunga Telang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya, atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Nasi Lemak Bunga Telang.

LihatTutupKomentar

ads1

close