ads2

ads3

Cara memasak Nasi lemak bunga telang

Nasi lemak bunga telang ~Nasi Lemak Kubis Bunga Biru Bunga Telang. Makanan terkenal di Malaysia ini kini ada versi keto dan berwarna biru! Kubis bunga yang dikisar menggantikan nasi untuk memberikan rasa manis semula jadi yang digabungkan dengan santan berkrim dan aroma daun pandan. Memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar tentang Nasi lemak bunga telang yang bisa sobat jadikan contoh.

Nasi lemak bunga telang HIDANGAN NASI LEMAK BUNGA TELANG PIKAT HATI JURI. Menjadi 'star' pada hari tersebut adalah hidangan Nasi Lemak Bunga Telang. Hidangan ini dapat memikat hati juri masakan kerana mempunyai keunikan rasa yang tersendiri. anda dapat memasak Nasi lemak bunga telang memakai 12 bahan 2 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Nasi lemak bunga telang

  1. Kamu butuh 1 gelas beras.
  2. Anda membutuhkan 15 kuntum bunga telang (lebih banyak lebih bagus).
  3. Anda Memerlukan 1 ruas jahe (geprek).
  4. Kamu siapin 1 ruas lengkuas (geprek).
  5. Silahkan kamu siapkan 1 batang sereh (geprek).
  6. Silahkan kamu siapkan 1 lbr Daun salam.
  7. Silahkan kamu persiapkan 2 lbr Daun jeruk.
  8. Sediakan juga Bawang merah (iris tipis).
  9. Sediakan Bawang putih (iris tipis).
  10. Kamu perlu 2 butir telur.
  11. Kamu butuh 2 sdm santan instan.
  12. Anda perlu Pelengkapnya bebas punya saya ayam kecap, sambal dkk.

Hidangan yang dilengkapi dengan nasi berwarna biru, rendang ayam, kerabu dan disertakan dengan keropok lekor rangup ini. Nasi Lemak Bunga Telang, hidangan nasi lemak berwarna biru dilengkapi, rendang ayam, kerabu dan disertakan dengan keropok lekor rangup. - BERNAMA. Aktiviti memasak di kampung tarik pelancong. KUALA LUMPUR: "Alhamdullillah, emas buat Nasi Lemak Bunga Telang." 'Nasi Lemak Bunga Telang' dihidangkan bersama ayam rendang, kerabu dan keropok kering rangup. "Nasi Lemak Bunga Telang" yang dihasilkan oleh beliau cukup unik kerana nasi lemak itu.

Langkah cara membuat Nasi lemak bunga telang

  1. Siapkan bahan, rendam bunga telang dgn air panas biarkan warnanya keluar, ambil ampas kuntumnya. Sisihkan. Goreng duo bawang hingga harum. Sisihkan.
  2. Dalam wadah megicom, masukkan beras tambahkan air rendaman bunga telang tambahkan santan aduk rata masukkan bumbu lainnya, dan juga telur (sebus sekalian nasi) tambahkan air jika kurang(jumlah air seperti kebiasaan memasak nasi ya) lalu proses masak d magicom. Siap disajikan dgn pelengkapnya..

Resipi Nasi Lemak Bunga Telang rangkul emas, julang nama chef Malaysia di Ireland! Agaknya selain bagi warna yang cantik, ada tak khasiat bunga telang untuk kesihatan?" Bunga telang atau nama saintifiknya Clitoria ternatea L. merupakan sejenis tumbuhan daripada keluarga Fabaceae (Leguminosae) atau kekacang (pea). Di luar negara, ia juga dikenali dengan beberapa nama lain seperti butterfly-pea, blue. Melihatkan pada foto hidangan nasi lemak yang disediakan nampak cukup menyelerakan. Apatah lagi buat yang berpeluang merasainya.

Begitulah pembahasan Nasi lemak bunga telang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Nasi lemak bunga telang.

LihatTutupKomentar

ads1

close